VR-RoadTour
Van hightech hotspots tot impactvolle innovaties, van natuur en groen tot bruisende steden en toonaangevende kennisinstellingen; de regio Arnhem – Nijmegen, met Wageningen heeft het allemaal. Dat laten we zien in onze virtualreality-film It takes a keen eye. Met de VR-RoadTour trokken we van januari tot en met mei langs de zestien gemeenten van Regio Arnhem Nijmegen, om bestuurders, inwoners en andere geïnteresseerden te laten zien wat er speelt in onze regio.
Over de vr-experience
In 2017 ontwikkelde en lanceerde The Economic Board de virtualreality-film It takes a keen eye. Tijdens Velo-city 2017 ging de film in première. In de film gaat de bezoeker in 3D langs belangrijke en innovatieve bedrijven en instellingen in de regio Arnhem – Nijmegen, met Wageningen. De film is inmiddels wereldwijd vertoond: van Gelderland tot aan Hamburg, en van Londen tot aan Wuhan.
Over de VR-RoadTour
In 2018 ging de VR-RoadTour van start. Inwoners en bestuurders kregen tijdens 22 stops in 16 gemeenten een exclusieve virtuele kijk achter de schermen op achttien plekken in de regio tijdens de VR-Roadtour. Op deze manier kunnen inwoners, bestuurders en andere geïnteresseerden kijken wat er voor innovatieve ontwikkelingen spelen in de eigen regio. De VR-RoadTour is een initiatief van de Regio Arnhem Nijmegen en wordt mede mogelijk gemaakt door The Economic Board en de provincie Gelderland.
Ambitie
Met de vr-experience wil The Economic Board in vogelvlucht laten zien welke ontwikkelingen en innovaties er in de regio Arnhem – Nijmegen, met Wageningen spelen. De film kan makkelijk worden ingezet tijdens beurzen, congressen, bijeenkomsten en andere events door zowel The Economic Board zelf als partners. De VR-RoadTour had als doel om bestuurders en inwoners zelf te laten ervaren hoe mooi en rijk de regio Arnhem – Nijmegen is en wat hier allemaal speelt. Zo worden zij zelf ook ambassadeurs van de regio en voelen zij zich meer betrokken.
Rol van The Economic Board
The Economic Board bedacht en betaalde de ontwikkeling van de vr-film. Daarnaast begeleidden wij de opnames in de regio. Voor de VR-RoadTour leverde de benodigde film, mankracht en uren. Daarnaast werd het contact met de gemeenten mede-gecoördineerd vanuit The Economic Board en zorgden we voor communicatie in de vorm van artikelen en video’s.
Overweldigend. 2x gezien. Prachtige beelden en informatie.
Heel mooi gemaakt en leerzaam. Ik wist niet dat deze regio zo vooruitstrevend was.
Interessant en boeiend. Heldere blik voor de toekomst.
Meer weten?
Matthijs Kop
Program manager
Matthijs Kop werkt als program manager voor The Economic Board. Matthijs is onder meer het eerste aanspreekpunt voor de gemeenten en de Regio Arnhem Nijmegen.Ook interessant
Betrokken partijen

