Welner maaltijden

Welner maakt consumenten bewuster van wat de regio aan voeding te bieden heeft

Met de recente livegang van Welner maaltijden haken Paul Roelofsen, Roy Tinneveld en Dirk Flintrop in op de behoefte aan gezonde, lekkere, ‘hippe’ thuismaaltijden. Consumenten krijgen niet alleen smakelijke gerechten met ingrediënten uit eigen buurt voorgeschoteld, maar worden zich ook bewuster van wat de regio aan voeding te bieden heeft.

Welner maaltijden

Initiatiefnemers Roy Tinneveld, Dirk Flintrop en Paul Roelofsen

Roy Tinneveld, eigenaar van De Smaakcateraar liep al een tijdje rond met het plan om méér mensen kennis te laten maken met voedsel uit de regio. “Bij de Smaakcateraar kookten we al met producten van Oregional, veelal voor bedrijven. Nu de vraag naar thuismaaltijden stijgt, zagen wij kansen op de consumentenmarkt. Kant-en-klaar gerechten vind je overal, maar daar zitten vaak kunstmatige toevoegingen in. Wij wilden gezonde, seizoensgebonden maaltijden gaan maken. Lekker, met passie en aandacht bereid.”

Onze producten komen van boeren en telers uit de Betuwe, de regio Arnhem-Nijmegen, de Achterhoek en de Liemers

Regionale voedselketen

Paul Roelofsen van Oregional Streekproducten, zei meteen ‘ja’ toen Roy Tinneveld en mede-initiatiefnemer Dirk Flintrop hem vroegen om mee te doen. “Ik kende Roy en Dirk al, vond het een leuk plan. Voor ons was het interessant om naast bedrijven ook aan de consument te leveren. Verder zag ik het als een kans om de regionale voedselketen onder een breder publiek bekend te maken.”

De ideeën kregen stukje bij beetje vorm en resulteerden in Welner maaltijden [refererend aan welness, weldoener en kelner, red.]. Sinds medio november worden de eerste maaltijden aan huis bezorgd. Tinneveld: “Momenteel bereiden we maaltijden voor particulieren en bedrijven in Overbetuwe en Lingewaard. Op korte termijn willen we naar driehonderd maaltijden per dag, in een groter afzetgebied, waaronder bijvoorbeeld Nijmegen en Arnhem.”

Boeren en telers

Welner maaltijden

Het gaat de mannen niet om grote aantallen, maar om het regionale aspect

Toch is het de drie ondernemers allerminst te doen om de euro’s en de grote aantallen. Het regionale aspect gaat boven alles. “Onze producten komen van boeren en telers uit de Betuwe, de regio Arnhem – Nijmegen, de Achterhoek en de Liemers”, vertelt Roelofsen. “Binnen een straal van vijftig kilometer vind je een breed scala aan producten. Honderd procent regionaal kunnen we niet zijn. In de winter zijn er geen tomaten en komkommers uit onze regio. Onze radijzen komen bijvoorbeeld uit het Westland. Al met al zitten we met Welner in de perfecte omgeving.”

Het sociale aspect is bijzonder. We raken regelmatig even met mensen aan de praat, doen soms nuttige informatie op.

Sociaal aspect

Ook Dirk Flintrop heeft, zo kort na de start, een goed gevoel over Welner. “Het bezorgen doen we nu nog zelf. Roy op dinsdag, Paul op donderdag. Zelf ben ik zaterdag aan de beurt. Op deze manier kunnen we de behoefte van onze klanten goed inventariseren en leren we ze beter kennen. Dat sociale aspect is bijzonder. We raken regelmatig even met mensen aan de praat, doen soms nuttige informatie op. Dat nemen we allemaal mee om onze dienstverlening verder te ontwikkelen.”

Meer over Food

Dit artikel delen

FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp