trolley zonder bovenleiding; Smart Trolley Grid; citymarketing, CleanMobilEnergy; energietransitie Arnhem

Samen je trots uitdragen: citymarketing is géén trucje

“Voor de Arnhemmer is geen brug te ver”, meent de Arnhemse burgemeester Ahmed Marcouch. De afgelopen weken heeft hij uitgebreid kennis gemaakt met Arnhem, haar ondernemers, creatieven, politici en inwoners. Volgens Marcouch is Arnhem een mooie stad met karakter. Groen, sportief, creatief en ondernemend. De stad wordt gemaakt door de mensen die er wonen, leven, werken en ondernemen. Marcouch: “Arnhemmers zijn gastvrij. Bezoekers voelen zich hier welkom. Citymarketing moet gaan over het samen uitdragen van deze gastvrijheid, samen met politici, ondernemers, en bewoners het verhaal vertellen. Als je dat doet is citymarketing geen trucje.”

Meer slagkracht

Ron König is het hier volledig mee eens. “We hebben de huidige citymarketing [MADE IN ARNHEM] grondig onder de loep genomen. Samen met experts, mensen die de stad een warm hart toedragen maar ook studenten”. Volgens König staan de oude kernwaarden groen, ondernemend en creatief nog steeds overeind. König: “Samen met alle partners hebben we geconcludeerd dat citymarketing geen kernactiviteit van de gemeente is. De slagkracht wordt groter wanneer het als externe activiteit, ondergebracht wordt bij bijvoorbeeld een stichting.” Vanaf januari wordt een kwartiermaker aangesteld om dit proces te begeleiden. De droom van König is dat alle Arnhemmers ambassadeurs worden van hun stad. Samen zetten we Arnhem op de kaart.

FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp
FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp