#lifeport

#Lifeport

Donderdag 3 oktober heeft Sigrid Helbig, directeur van The Economic Board tijdens ons jaarlijkse event een oproep gedaan aan alle 500 gasten aanwezig uit onze regio. Haar oproep betrof de inzet van #LIFEPORT. Haar verzoek: gebruik #LIFEPORT in de social media bij alle berichtgeving over jullie mooie, opvallende activiteiten en gebeurtenissen die het waard zijn binnen, maar zeker ook buiten onze regio gedeeld te worden.

#LIFEPORT is het gezamenlijke gezicht waardoor iedereen onze regio kan herkennen en kan vinden. Via de hashtag #LIFEPORT komen de verhalen tevoorschijn die onze regio een gezicht geven. Verhalen over Food, Energy en Health & High Tech waarmee we onze zichtbaarheid en daarmee vindbaarheid in Den Haag, Brussel, Europa en de rest van de wereld groter maken.

Bekijk hier welke verhalen al gedeeld zijn

Waarom deze hashtag zul je je afvragen?

Omdat we als regio te weinig één herkenbaar gezicht hebben van alle initiatieven, projecten en thema’s. Een herkenbaar gezicht dat aantrekkelijk, geloofwaardig en onderscheidend is. De regio is te versnipperd om vanuit één afzender aanspraak te kunnen maken op bijvoorbeeld nationale en internationale fondsen, subsidies en samenwerkingsprojecten. Ook missen we een herkenbaar gezicht waarmee we een breed publiek van kenniswerkers, studenten en ondernemers van buiten onze regio kunnen aanspreken.

Waarom de naam #LIFEPORT?

Food, Health en Energy zijn essentieel in het hedendaagse leven. Het zijn de speerpunten van onze regio, waarin we uitblinken. Hieruit komen ook de innovaties voort die het leven aangenamer, gezonder, duurzamer en veiliger maken. Innovaties met een human touch. Tenslotte biedt onze groene regio met een rijk voorzieningenaanbod volop ruimte om te leven, te ontdekken en te groeien.

Hoe nu verder?

Dit idee gaat natuurlijk alleen werken wanneer heel veel partners uit de regio aan de oproep gehoor geven. Daarom ook het verzoek aan jou: deel met #LIFEPORT jullie verhalen, jullie innovaties, jullie mijlpalen; misschien ook jullie ambities, jullie vragen, jullie visie met ons, d.w.z. jullie collega’s in de regio, én met de rest van de wereld.  Samen bouwen we op deze manier, open source, aan ons eigen verhaal: een aantrekkelijk, geloofwaardig én herkenbaar verhaal van de regio.

Verhalen #Lifeport

Dit artikel delen

FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp