Inzet vr-film: van China tot aan Londen

Afgelopen jaar liet The Economic Board de virtualreality-film It takes a keen eye ontwikkelen. Tijdens Velo-city 2017 ging de film in première. Sindsdien heeft de vr-experience een lange reis achter de rug! Diverse partners lieten de film zien tijdens hun bijeenkomst of event.

De kijker maakt in deze experience een reis door het mooie landschap, afgewisseld met verrassende innovaties in de moderne hotspots; labs, campussen, behandelruimtes en andere plekken waar je normaal niet komt. Zo ervaar je als kijker het prettige werk- en woonklimaat optimaal.

Vertoningen

De vr-experience werd ingezet tijdens:

  • Regiodag Arnhem – Nijmegen op 15 november

Ron König, wethouder Arnhem en voorzitter portefeuillehoudersoverleg Economie: “Tijdens het kijken met een speciale bril zit je als het ware in de film. Dit is moeilijk uit te leggen, je moet het ervaren. Ik hoop daarom dat de mensen die de film straks hebben gezien, naar huis gaan met een gevoel van WOW, ik wist niet dat dat allemaal bij mij in de buurt is.”

  • Handelsmissie Silkroad to China naar de provincie Hubei en diens hoofdstad Wuhan van 20 tot en met 24 november 2017. Boardleden Michiel Scheffer en Ron König begeleidden de reis, waarbij Oost NL de film op diverse momenten heeft ingezet. Hierdoor kregen de betrokken Chinese ondernemers en bestuurders een beter beeld bij onze regio en wat deze hen kan bieden.
  • Food Matters Live beurs in Londen van 21 tot en met 23 november. Food Valley NL heeft de regio vertegenwoordigd op de business-to-business beurs Food Matters Live in Londen en toonde de bezoekers daar de vr-experience getoond in hun stand. De stand was onderdeel van Holland Invest. De beurs had als thema de relatie Food, Health and Nutrition.

Jeroen Wouters, director International bij Food Valley NL: “Het was hartstikke leuk! Wanneer je zelf niet fysiek een kijkje kunt nemen in FoodValley of Health Valley, word je hier met deze film letterlijk naar meegenomen. Door de vr-experience heb je de kans om faciliteiten te zien die normaal niet toegankelijk zijn, zoals de trainingshal van Sportcentrum Papendal, een van de partners van Eat2Move. Het is echt een persoonlijke beleving. Het biedt tevens een mooie bijdrage in het kader van de internationale concurrentiepositie van Nederland, omdat het een makkelijk instrument is om in te zetten op beurzen en om topinnovaties uit de regio te laten zien.”

  • Partnerbijeenkomst Convention Bureau Gelderland op 28 november. Tijdens deze bijeenkomst kwamen grote Gelderse locaties voor het hosten van evenementen bij elkaar.

Esther de Kuijper, Sales & Communicatie bij Convention Bureau Gelderland: “De reacties op de vr-experience tijdens de partnerbijeenkomst van Convention Bureau Gelderland waren erg enthousiast. De film verbeeldt prachtig wat de USP’s van de regio zijn waar het gaat om innovatie. Beeld is hierin zo veel sterker dan woorden. Zo beleef je echt waarom Gelderland de destinatie is voor kennisuitwisseling rondom Food, Health en EMT.”

De film inzetten?

De film ook inzetten tijdens uw evenement, bijeenkomst, beurs of overleg? Dat kan zeker!

FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp
FacebookTwitterEmailLinkedInWhatsApp