Lifeport

In het Strategisch Plan 2020 - 2025 van The Economic Board heeft het narratief Lifeport een prominente plek. We gebruiken de naam Lifeport om de regio enerzijds een gezicht te geven richting Den Haag, Brussel en Düsseldorf en ver daarbuiten waarmee de regio sneller en beter herkend wordt met een duidelijk profiel. Anderzijds beoogt de regio met de naamgeving Lifeport het verkrijgen van een officiële mainportstatus vanuit de landelijke politiek.

In navolging op de economische kerngebieden Schiphol, Rotterdamse haven, Brainport Eindhoven en Greenport Venlo zou deze mainportstatus ook voor onze regio bijdragen aan meer aandacht en geld vanuit Den Haag. Daarmee kan het vestigingsklimaat, de voorzieningen, research & development en infrastructuur voor bedrijven verbeterd worden, wat de economie en werkgelegenheid uiteindelijk ten goede komt.

De regio Arnhem - Nijmegen, met Wageningen heeft alle ingrediënten in huis voor een langer, beter en gezonder leven voor de mens. Van een groene leefomgeving tot slimme steden, van een rijk cultuuraanbod en tot een bloeiend creatief klimaat, van unieke ideeën tot wereld veranderende innovaties. Innovaties met een human touch. Food, Energy en Health liggen aan de basis, Hightech is wat de innovaties mogelijk maakt.

Verhalen delen via #Lifeport

Via de hashtag #Lifeport worden verhalen gedeeld die onze regio een gezicht geven. Verhalen over een langer, beter en gezonder leven. Met #Lifeport waarmee we de zichtbaarheid en daarmee de vindbaarheid van deze regio in Den Haag, Brussel, Europa en de rest van de wereld groter maken.

Wij nodigen u uit om uw verhaal, uw innovatie, uw mijlpaal, misschien ook uw ambitie, uw vragen, uw visie te delen via #Lifeport. Met ons, uw collega’s in de regio, en met de rest van de wereld. Samen bouwen we aan ons eigen verhaal; een herkenbaar, onderscheidend én geloofwaardig verhaal van de regio.

Doet u mee?

Gedeeld met #Lifeport

Verhalen